lördag, oktober 20, 2007

Young Gods lever än/igen

Jag trodde jag hade hört det sista från Schweiziska bandet The Young Gods, men tji vad jag bedrog mig. Bandet hade nämligen aldrig lagt av och stretade vidare i det okända med all sorts projekt som jag inte hört talas om. Kanske inte utan anledning heller, för nu har de nämligen återvänt till sina gamla hemtrakter i de hårda kvarteren där trummorna galloperar, gitarrerna är arga och samplern står och väser hotfullt i ett hörn. Plattan de gjort heter Super Ready / Fragmenté och den är smittsamt bra. Det är inte riktigt samma kantighet som det var en gång i tiden, men energinivåerna närmar sig ändå Forsmarks. Som ersättning för kantigheten har vi fått ett stabilt och jämnt låtskrivande. Det är på sin höjd två, eller kanske bara en låt som inte håller måttet. I övrigt är det topp efter topp. Enkla låtar som växer sig in i ryggmärgen efter några lyssningar. Rekommenderas mycket varmt.

1 Comments:

Blogger michaeldustdevil said...

thanks for the Stump link... XXX

5:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home