lördag, september 29, 2007

The Future of the Left; "Curses" och Deerhoof gratis-album

När jag upptäckte Mclusky var det naturligtvis redan för sent. Det dröjde inte länge innan de hade fått nog och lagt av. Jag svalde klumpen i halsen och livet gick vidare. Nu upptäcker jag att livet åter har blivit lättare att hantera, för två av medlemmarna bildade ett nytt band som nu har släppt sitt debutalbum. Bandet heter Future Of The Left och skivan heter Curses och det är så bra att jag blir alldeles tårögd. Det skramlar och bråkar och är till och med lite popigt emellanåt. Nerven från just Mclusky finns kvar och det ger en sorts mellanting mellan Jesus Lizard och Pixies, tror jag. Mycket bra i alla fall.
Deerhoof har hållt på ett tag och släpper nu en gratis platta på sin hemsida. Inte ens de själva vet om det håller i längden, så det är säkrast att ladda ner nu för den som är intresserad.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Future... är skitbra. Distad bas regerar!!!

10:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home