torsdag, maj 20, 2010

Eddy Current Suppression Ring; Rush To Relax

För er som möjligtvis har missat det vill jag säga att det inte är försent. Det finns fortfarande tid att upptäcka Eddy Current Suppression Ring. Den senaste och tredje plattan "Rush To Relax" är deras hittills musikaliskt mest varierade, utan att egentligen lämna den grund av simpel rock som de hela tiden arbetat med. Den nya skivan är liksom de båda tidigare inspelad på väldigt kort tid (den nya på en dag, den senaste innan på två) och jag tror att en del av den magi som skivorna har, faktiskt har att göra med att krutet har lagts på att fånga samspelet och energin mellan medlemmarna. Jag kanske gör det lite väl enkelt för mig när jag kallar ECSR för simpel rock, men på sätt och vis är det inte mer än så och det är bra så, fantastiskt bra så. Jag vill gärna citera Scott Sorianos på S.S Records;
Three or so years ago when ECSR popped onto the scene, it was exciting to hear that something good was coming out of Australia. Now it is very apparent that ECSR is more than something good, they are something great and though they call Melbourne home this is more than an Aussie thing. ECSR is not only one of the best bands going, they are becoming one of the most exciting bands ever.

Vad mer kan man tillägga? Givetvis kan jag börja stapla band som jag tycker att det låter som, men det känns på något vis överflödigt. Jag rekommenderar alla deras skivor åt människor som är intresserade av musik. Klicka på bilden.