fredag, augusti 28, 2009

Gyratory System: Gargo Cult (Angular)

Jag sög på den här karamellen ganska länge innan jag började fatta vad den smakade. Först ville jag inte svänget låta komma innanför min väst. Nu känns den ganska naturlig. Gyratory System gör på den här gratisnedladdningen en sorts låt som David Byrne och Brian Eno skulle ha kunnat gjort i sömnen. Jag menar inte det som dålig kritik, jag menar verkligen att det låter som om just de två hade gjort denna låt i sömnen. Lite som en fortsättning på My Life In The Bush Of Ghosts. Kanske "My Life With The Ghost Of Bush". Jag skulle kunna tänka mig skaka rumpa på ett dansgolv fullt av falluckor till denna låt och den gör mig faktiskt också lite nyfiken på resten av skivan. Klicka på bilden och kolla längst ner på sidan ni kommer till.