tisdag, augusti 11, 2009

Consensus Lo-Fi; New Bug Order

Jag måste erkänna att mycket hip-hop passerar genom mitt huvud utan att lämna något större avtryck.
Ett gäng som lämnat avtryck inne i mitt huvud är Consensus Lo-Fi. De har släppt ett antal gratis plattor för nedladdning på nätet och har för varje skiva vuxit i aktning. Det har faktiskt gått så långt att jag börjat längta efter en "riktig" skiva med dem.
Nu har de släppt ännu en platta och det börjar verkligen mullra. Dessa fransoser börjar i mina öron närma sig storheter som Dälek (INTE I Love You) och Anti Pop Consortium. Nja, det kanske inte är riktigt så bra, men det låter i alla fall mycket fett och mycket bra och du får ha en löjligt bra ursäkt för att inte ladda ner skivan och låta den mala ner dina tvivel till damm.
Klicka på bilden.