onsdag, juli 01, 2009

Crash Normal - Finger Shower 10" (Rijapov Records)

Vår goda vän Crash Normal har efter en tids tystnad valt klustermetoden för att bomba våra sinnen till underkastelse. Han släpper två 7" singlar en 7" split-EP och en 10" EP (givetvis allt på olika bolag). Det sistnämnda är också det stiligaste exemplet ur hans senaste utgivning.
Jag tycker att hela 10-tummaren lutar sig på ett skönt sätt mot Country Teasers och det känns ganska bra. Första låten Finger Shower är ett strålande exempel. Den är stabil och vinglig, enkel och komplicerad, vacker och ful. Allt i ett. Sen finns det en cover av Country Teasers Hairy Wine 2 som håller en egen linje utan att egentligen lämna originalet speciellt långt bakom. Av andra låtar vill jag gärna nämna Chrome Cramps som i stort sett låter som en blandning av just de två banden. Mycket bra.
Jag tycker skivan håller en hög klass och jag glädjer mig å alla Crash Normal-oskulders vägnar. Köp om ni kan. Snyggt omslag är det också.

3 Comments:

Blogger gigi-rijapov said...

Glad to see someone dig this release.

6:13 em  
Blogger crash normal said...

hi my friend.
Cool report!
take care
jerome

I love the pist of you gringo!

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=53543891&blogId=489975523

4:02 em  
Blogger CMA said...

Savage vil ha noen av 7'' om ikke så lenge:)

5:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home