lördag, december 16, 2006

Cassette Records på Inkonst igår

Jag hamnade visst på Pink Flag på Inkonst där det var Cassette records-kväll. Hippt, coolt och ganska glest med människor. De som var där hade i alla fall kul. Träffade bl a Marcus a.k.a. Marcass från Quit Your Dayjob som äntligen kommit hem från turnérandet i USA med OK Go. De ska visst precis börja inspelningarna av en ny platta och den ser vi alla fram emot att höra. Nåväl, det var två band som spelade och det första var Cristine. De var skönt minimalistiskt punkiga på det där tidiga 80-talssättet. Setet skiftade mellan snabbare lite surfiga låtar och långsammare krautiga stycken. Inga långa låtar dock. Jag gillade det mycket. Snackade lite med sångaren och bandledaren Stephane efteråt och han verkade vara en trevlig typ. Det andra bandet; Springmine Disaster, var lite mer punkfunk och kul i den vanliga bemärkelsen. Det var bra men faktiskt lite för lättsamt för min smak, framför allt efter Cristines spelning. Jag kom dock emellanåt att tänka på T.C Matic och det är ju aldrig fel. Men T.C Matic hade en kantighet och aggressivitet som Springmine Disaster saknade.
Idag ska jag spela lite skivor på Rundgång's julfest. Kom inom om ni är i närheten, och köp för all del en skiva eller två, det behöver Dennis för att klara sig.