fredag, december 01, 2006

Shackleton intervju och Scuba-dags på B L


Det finns en lååång intervju med Shackleton på Blackdowns blogg. Mycket rolig läsning och ännu en intervju med en central person inom dubstep som inte riktigt vet vad det handlar om. Han bara gör musik. Skönt.
Imorgon är det brak och knakkalas på Buddha Lounge. A Guy Called Gerald är huvudakt, men om jag tar mig råd att gå ner (är lite fattig för tillfället) är det Scuba a.k.a. Paul Rose som jag fokuserar på. Paul Rose är med och driver Hotflush Recordings, ett av de mer framstående bolagen inom dubstep och är förutom bolagsboss även en driven diskjockey. Jag har alltid gillat hans mixar, även om jag emellanåt har haft lite svårt för hans musik som Scuba. Det är bara så skönt att höra dubstep på hög volym och en ordentlig anläggning; beroendeframkallande.