torsdag, april 13, 2006

En påse blandat till helgen


Tänkte påminna om att ifall man vill ha Benga-mixen, kan det var idé att ladda ner den gratis nu, för den kommer att kosta pengar senare. Har annars snöat runt lite och hittade ett intressant inlägg på Simon Reynolds blogg. Den handlar om att ungdomar (enligt en vän till honom) är inkapabla att göra någonting annat än förutom att söka njutning/tillfredställelse. Ja det låter inte så smart, men det är mer komplicerat än så. Läs gärna. Vill även passa på att säga att Sparks senaste platta, "Hello Young Lovers" är skrattretande bra. Lite annorlunda är Lil' Beethoven (och det är ju bra) men ändå lika annorlunda än vanliga skivsläpp. Det känns svårt att beskriva; måste höras. Såg förresten att Kode 9 & the Spaceape's senaste äntligen finns att köpa på Boomkat. Man ska passa på medan det är möjligt att köpa vinyl. Jag har hört det berättas att vinylens tid är ute. Inte för att vinyl skulle vara en föråldrad teknik, vilket det kanske är, utan för att produktionen skulle bli för dyr/komplicerad(?) inom en snar framtid. Äh, jag kommer inte ihåg hur det där var. Jag tycker i alla fall om vinylen för jag tycker att det känns som om jag har köpt något unikt och den känslan får jag inte av CD, eller nedladdning heller för den delen. Det finns en ny kolumn av Martin Clark i Pitchfork och för den som blev intresserad av måndagens avsnitt av C.S.I. så rekommenderar jag detta.