tisdag, april 11, 2006

Benga Benga Benga


Det känns som om det var igår jag senast bloggade, men det var det visst inte. Jag verkar ha gjort det i tankarna mer än i verkligheten den senaste tiden. Nåväl, det må vara hur som helst med det, men jag måste tipsa er om en fin mix med Benga. Den finns på länk från Gutterbreakz blogg. Direktlänk här. För den som inte vet vem Benga är och det antar jag att de flesta inte vet, så kan jag säga att det inte är en gammal polare till Kenta. Istället var det en av de nära vännerna och kollaboratörerna till bl a Skream och Hatcha i kretsen kring Big Apple records, trakterna där dubstepen som vi känner den nu föddes. Han hann med att släppa några 12or antingen själv eller tillsammans med Skream innan han "försvann". Men nyligen har han släppt en CD med 15 nya låtar. Flera av dessa finns med i mixen. Så vad väntar du på?
Passa på att kolla på samlingen av mixar hos Deapoh. Om man är intresserad av Grimemixar finns här lite godsaker att hämta.