tisdag, mars 20, 2007

The Eternals och ny låt med Scary

Det fanns en gång ett band i Chicago som hette Trenchmouth. De gjorde sig kända för en väldigt livlig liveshow och en eklektisk musiksmak som avspeglades i bandets musik. När Trenchmouth lade ner fortsatte ett par av medlemmarna att spela i The Eternals. Jag har inte hört så mycket av Trenchmouth men desto mer av The Eternals den senaste tiden och jag tycker att det är en mycket trevlig bekantskap att bejaka. Deras näst senaste album Rawar Style, som är den jag lyssnat mest på, är inte bara en fantastisk mix av influenser (afrikansk pop, post-punk, jazz) utan även en hårt träffande direkt och drivande platta. De har nyligen släppt en ny platta som heter Heavy International och den tänker jag lägga beslag på så snart jag får den i mina smutsiga händer. Ett fantastiskt band, som är på Europaturné just nu, men tyvärr inte kommer närmre än Tyskland denna gång.
I övriga nyheter; det ligger en ny låt med Scary uppe på MySpacesidan och den heter Laserpope. Välkomna att lyssna och/eller ladda ner.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för tipset. Heavy international är skitbra!!

12:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home