söndag, juni 11, 2006

Dotshop, schmotshop !!


Jag tycker faktiskt att det är ganska eländigt med distributionen i Sverige av de tolvor som kommer ut på de bolag som ändå har distribution här. Jag tänker då på dotshop.se. De har distribution bl a för DMZ och Planet Mu, men tar ändå inte in de tolvor som ges ut på bolagen. Exempel? Bolaget DMZ hålls igång av Digital Mystikz och de har hittills gett ut åtta tolvor av mycket hög kvalitet. Yppersta klass av dubstep. Dotshop har en i sin katalog, och den är utgången. Var är de andra? Planet Mu är ett framåtsträvande bolag som har signat en del dubstep och grime-relaterade artister. MRK 1 (tidigare Mark One), Vex'd, Dj Distance och Virus Syndicate, har alla släppt tolvor med exklusivt material på just Planet Mu. Dotshop har exklusivt distibutionsavtal med även detta bolag, men tar ändå inte in dessa tolvor i sin katalog. Varför? Kanske upplevs det hela som en dagsslända, något som snart ändå kommer att vara glömt. Kanske är det skitjobbigt att ta med alla nyutgivningar från alla exklusiva bolag. För egen del skiter jag i vilket. Finns inte skivorna här beställer jag väl dem från utlandet. Jag skulle bara mycket hellre gå till t ex Rundgång och köpa dem där. Och om inte musiken finns i butikerna för musikälskarna att upptäcka, så lär det inte bli någon fart på försäljningen heller. Trist.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har också irriterat mig det där med vad dotshop tar in från sina "exclusive labels".. Ibland verkar det bara ta längre tid än t.ex. Boomkat, men i Planet Mu's fall kanske det bara är för att de släpper så sjukt mkt. :)

12:19 em  
Blogger Scary said...

Jag tycker inte det är bra att ha exklusiv distribution och sedan bara välja ett fåtal skivor att distribuera.
De kanske inte skulle hålla så hårt i den där exklusiviteten, så kanske andra distributörer kunde ta in det de inte orkar/vill/kan bry sig om.

11:35 em  
Anonymous Anonym said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

7:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home