lördag, januari 05, 2008

Senaste nedladdningarna

Det finns lite fina bitar att hämta hem helt enligt regelboken.
Beezy, den engelske rapparen som jag skrivit om tidigare, har släppt sitt andra gratisalbum, A Day in The Life. My Construction Site (som också finns att ladda ner) var mycket och intensiv och jag väntade på ett officiellt utgivet album, men så kom ännu en gratisplatta istället och det är väl bara att tacka och ta emot.
Hos våra vänner på Vorbic ligger man inte på latsidan. Förra årets sista utgivning blev Scatterbattery med albumet Pun Gun. Ovanligt rakt på och nästan (flämt) rockigt (pust) men solklart elektroniskt ändå. Skitbra.
Det finns så mycket, men jag vill i alla fall passa på att tipsa om Beem (även känd som Fredrik Mjelle) och albumet The Future som finns att hämta på hans hemsida. Lite funky elektronika emellanåt kan kallas skweee och ibland rena ohämmade Prince-fasoner. Jag vet inte hur jag ska beskriva det. Jag tycker det är kul i alla fall. Check it out people! Och kolla Lego-syntarna här.